Ei tarvitse ottaa vakavissaan

 

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrottiin jo muutama vuosi sitten, miten meidän tulee hyväksyä Halla-ahon ja muiden ’maahanmuuttokriitikoiden’ puheet pedofiiliuskonnosta ja vihreiden raiskauksista, sillä nehän ovat vain lyyristä puhetta.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Sitten meille kerrottiin, miten pitää ymmärtää Pride- isku sekä kirjastopuukotus, sillä ihmisiä ahdistaa ja asioista pitää keskustella. Vaikka väkivallalla. Dialogi.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrottiin myös, miten Odinin Pojat ja Suomen Sisun kaduilla partioivat väkivaltalarppaajat ovat iloinen ilmestys, sillä he kaikki haluavat vain auttaa poliisia katupartioinnilla ja pitäähän pojilla nyt harrastuksia olla. Terve liikunta raikkaassa ilmassa tekee vain hyvää!

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrottiin myös hallituksen toimesta, miten on aivan mainiota kansanedustaja poseerata natsien kanssa ja suunnitella vallankumousta, sillä kyseessä oli vain yksityisajattelu.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille sanottiin, että on ihan oikein puhua vyörystä, tulvasta ja holtittomuudesta, kun meille tulee ihminen pyytämään turvapaikkaa keskeltä kaaosta ja kuolemaa, sillä kyse on vain värikkäästä kielenkäytöstä.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Sitten meille kerrottiin, miten meidän tulee ymmärtää punavihervasemmiston olevan syypää maahanmuuttajiin kohdistuvaan vihanpitoon, sillä punavihervasemmisto on provosoinut isänmaastaan huolissaan olevia, tavallisia suomalaisia, olemalla eri mieltä.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrottiin, miten polttopulloiskut ja Ku Klux Klan ovat vain yksittäisiä päähänpistoja ja kertovat vain siitä, miten maahanmuutto provosoi ja että ihmisten pelkoja vierasta kohtaan pitää kunnioittaa ja että totuus löytyy sieltä keskitieltä. Vähän pitääkin saada lyödä, sillä ymmärtäähän tavallisen, tolkun ihmisen, paineet näinä kovina aikoina.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Sitten meille sanotaan, miten on tässä tilanteessa ihan ymmärrettävää, miten maahanmuuttokriitikoita kritisoivien ihmisien kuolemaa toivotaan ja miten pitää vain pidättäytyä maahanmuuttokriitikoita loukkaavista pilakuvista. He ovat herkkiä ja heitä pelottaa, pitää ymmärtää, kuunnella itkua, helliä kuin pientä lasta.

Ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrotaan, miten meidän tavallisten ihmisten pelkoa lisääntyvästä isänmaallisten väkivallasta ei tarvitse ottaa tosissaan, sillä ensijaista on aina isänmaallisten pelko mustasta miehestä ja pelottavasta muslimista, joka haluaa katkoa kaulasi. Ihan oikeasti. Ihan varmasti haluaa!

Ei ole mitään syytä ottaa vakavissaan.

Meille kerrotaan, miten meillä tavallisilla ihmisillä, meillä valkoisilla, on tässä maailmassa kaikki oikeus käyttää hyväkseen ja vaikka solvata vieraiden maiden kulttuureita ja niiden ominaisia piirteitä ja nauraa niille kuin mitkäkin moraalittomat siat. Ja siinä samassa meille kerrotaan, miten valkoisesta ei saa puhua mitään, he ovat niin hauraita hajoamaan, heidän kulttuurinsa, identiteettinsä, arvonsa, maailmansa, kaikki. Siksi on huudettava kadulla 'Suomi ensin, rajat kiinni!' ja siksi on ehdotettava etnistä profilointia ja ihmisten jakoa hyviin ja pahoihin.

Eikä edelleenkään tarvitse ottaa vakavissaan.

Meille kerrotaan, miten ihmisten elämää kuihduttava maahanmuuttopolitiikka on vain realismia ja pakollista ja miten me emme anna lupaa jäädä, mutta emme myöskään auta muualle ja sitten me väitämme meidän oman elämämme olevan uhattuina, meidän, valkoisten, tavallisten ihmisten. Me ihan vakavissamme väitämme meidän itsemme olevan uhreja, sillä meitä pelottaa kadulla vastaan kävelevä musta mies.

Emmekä edelleenkään ota vakavissaan.

Ja sitten tuli ensimmäinen ruumis. Eikä edelleenkään tarvitse ottaa tosissaan, sillä se ruumis oli vain jonkun narkkarin ruumis. Itse aiheutettu kuolema. Oma vika. Ei edes hyvä ihminen. Mitä läksi. Punikki, jonka veri valui Helsingin kadulle.

Eikä edelleenkään oteta vakavissaan.

Ja seuraava ruumis on ehkä sinun. Tai minun. Kenen tahansa. Mustan miehen. Tai muslimin. Tai kukkahatun. Tai rasistia vastustavan ihmisen. Tai anarkistin. Tai ulkomaalaisen. Tai kenen tahansa, joka ei suostu erottelemaan ihmisiä vuohiin ja lampaisiin.

Enkä minä voi olla kysymättä, että olisikohan jo aina ottaa vakavissaan tämä maailma, joka on muuttumassa kylmäksi paikaksi, jossa käy inha tuuli oikealta?